29 November, 2010

Bermandi-manda menghilangkan stress

tajuk tak nak kalah..

14 November aritu, kami sekeluarga berkelah kat Chepor yang terletak tak jauh dari rumah kami..

awal2 pagi dah bangun dan siapkan bekalan.. menu kami ialah Udang Masak Cabai, Sayur Kobis Goreng Sos Tiram, Bendi Rebus Cicah Sambal Belacan, Ayam Panggang, Sosej, Ubi Kayu Cicah Kelapa dan Air Pepsi Tesco..

Lebih kurang pukul 10 kami dah gerak ke sana.. sampai2 terus ke pondok yang siap ditempah awal.. bentang tikar, susun2 barang dan makanan, adik2 dah redah air sejuk manakala kami mula nak memanggang ayam dan sosej.. 

Bila ayam siap dipanggang, daku pun turut meredah air yang sejuk dan nyaman kat bawah tu..

naik makan bila perut lapar, lepas makan turun mandi balik, sampai lebih kurang pukul 2..

tukar baju, kemas2 barang dan bertolak balik.. sangat best..


Ubi kayu rebus cicah Nyior..
nak...????
perapan ayam sebelum dipanggang
main dish kami :)
ayah comel dengan permandangan yang cantik
memerang atau manusia..???
yang paling lapar sekali
gembira dapat makan
juga gembira dapat nasik
berselera tak kami makan.. ngeh3
ayah membaca selepas mandi

mode: rindu senyum tawa keluarga.. mungkin takdirku bukan disini, tapi disamping keluarga..


--hoot--


 

9 comments:

FuZaiNi@$imPle@LiFe said...

wahh...bes review...nnt pegi lagi....bersabarlahh syg...

Elia Si Jejariruncing said...

bestnya!! lama tak mkan2 sambil mandi manda!

peah @ peps said...

wahhhh..cheporrrr kat mane ni...bestnyer...mandi sungai... chicken wing itu sangat sedappp..

My New Entry: Port Dickson Cap Ibu Dan Anak

sury@Adliah said...

lame dah aku x g mandi manda ni..best nye

faRiha said...

Angah. tengah bersabarla ni.. kalau tak, dah lama balik Ipoh dah.. hehe~~



Ya.best.. siyes best.. lagi2 kalau dah lama tak balik umah.. ngehehe~~



Peah. Chepor kat Chemor, Ipoh.. mandi best.. bila lapar pastu naik makan lagi sedap.. semua makanan pun rasa sedap ^^..



Sue. ha.. dah dok Ipoh tu pi la piknik.. bukan jauh pun Chepor tu.. ngehehe~~

Aisyah AR said...

haaaaaaaaaaaaaaaaa..brst nyer..dah lama tak g family picnic camnie..huhu...ayam ada lagi??

faRiha said...

Aisyah. mestila best.. hehe~~ seronok tau.. lagi2 pi ngan keluarga.. masyuk~~ dah lama jadi bahan buangan dah ayam tu.. ngehehe~~

Ein Auzai'y said...

Kat mana berkelah tue...tak mahir sangat....

Roxy zai said...

wow..mcm sedap laa ubi+nyior tu...nyior kelapa kan?=)