08 July, 2009

detik2 sukar di Universiti Malaya..

wah.. tajuk nye..

tp mmg xdpt dinafikan, mggu add and drop mmg saat2 yg sukar.. mana tak nya, kne mghadapi jadual2 yg clash, bkn stakat jadual lecture, jadual exam pon.. hari nya bertindih, rapat sgt.. Ya Allah.. bimbinglah daku dlm membuat pilihan..

xbyk pilihan yg ada masa final year ni.. pilihan subjek dh xbyk, masa mmg byk terluang, tp kbanyakannya clash, xleh nk wat apa..

akhrnya aku decide utk amek 2 subjek wajib- Corporate Finance (CF) dan Business Research (BR), 2 subjek finance- Money and Banking (MB) dan Derivative Management (DM), subjek English- ACADEMIC READING IN ENGLISH (reading) dan jugak subjek Elektif Luar- Korean Culture and Society (korea)..

Utk CF n BR, mmg xde problem.. subjek tu mmg patut aku amek sem ni..

MB pon sem ni aje dtawarkan.. utk subjek elektif finance, pilihan utama mmg DM, tp lps msk kls smlm, pikiran dh kelam kabut, kt pndftrn aritu ckp dr roselee yg akn ajar, tbe2 ckp yg lecturer utk subjek ni msh blm di ttpkan, hny tutor yg msk masa ari first tu.. tutor nye MasyaAllah.. sgt ehem2.. (sory, xmau timbulkan any kontroversi kt sini).. hehe.. so, ktorg decided utk tgk2 kls Applied Financial Planning (AFP) but aku ttp xleh amek subjek ni sbbnye examnya clash dgn exam CF.. arghh, lecturer dan subjek nya bagus.. tp clash plk.. mmg berat ujian Allah kali ni pd aku.. jd aku terpaksala kekal setia pd subjek DM dan amat berdoa agar Dr. Roselee yg akan mngajar subjek ni.. Ya Allah, tlnglah hambaMu ini..

reading mmg xde mslh.. EL.. mmm, mula2 ingt nk amek ko k.. tp nmpknye xde yg sswai.. xkan nk amek 15 jam kredit je kot.. so, nk xnk amek la EL.. carik pny carik.. subjek ni je yg nmpk menyerlah.. amek je la, malas pikir..

herm.. tamat pasal subjek..

arini dh mula mengemas brg smpai slesai, tggl buku aje yg blm ni.. kre blm selesai la kan.. hei, ntah ble la nk abeh.. hadoi..

kls korea start pkl 3 arini so, pkl 2 aku dh start siap sbb nk pi amek lesen l ku yg tlh di pos lajukan oleh ayh gara2 tertinggal kt umh.. hehe.. sory.. masuk kls korea tu.. lecturernya sgt .... (skali lg xmau mulakan kontroversi).. hehe..

kls abes pkl 4 tepat dan dgn laju nya aku menunggang si purple utk mngejar kelas DM.. berpeluh2 dan tercungap2 aku msk ke kls tu.. hadoi.. lps ni nk mntk tlng lecturer korea tu lps awal.. xlarat la kalu slalu gini.. leh dpt saman krana menunggang laju dan merbahaya nih.. hehe...

oleh krana keciwa dgn subjek DM, kami decide nk msk kls AFP pkl 6 smpai 8.. tamat kls dan slesai meng add and drop.. skali lg ku memecut utk blk ke kolej sbb takut pagar um tutup.. adoi..

smpai saje ke puncak iaitu bilikku.. aku pun terus mandi dan makan nsk goreng black pepper yg dbeli smntara mnggu kls AFP td.. fuh, sdp.. mkn ngan kak ana n nur pun msh byk lg nsk tu..

nk on9, bband lak wat hal.. so, tido dulu and smbung skrg.. hehe..

okla, nk smbg tido.. gudnite..

No comments: