05 July, 2009

kepenatan..

Ya Allah.. betapa hebatnya dugaan yg Kau berikan pdku..

ayat ni dgn serta merta nya terpancul dr mulut aku bila tiba2 kak ana rumet baru ku menelepon dan bagitau yg kami dpt bilik sri cempaka tingkat EMPAT..!!!!

arghh, Ya Allah.. dgn barang aku yg sgt byk sbb xsempat nk di uruskan (mslh yg membuatkan brg aku jd maha byk ni ialah sbb aku hny menumpang brg2 aku kt umah acu.. dh semestinya aku xsmpt nk mengemas brg2 nih, pstu ble dtg ipoh lak, tmbh lg brg.. dan itu la sbb2 nya brg aku menjadi maha banyak dan maha berat)

ok.. cukupla mengomel pasal brg..

hari ni aku bangun pkl 7 sbb dgn xdiduga ain dh anta satu msg yg mngatakan bhwa pihak kolej dh ttpkan blk and rumet utk ktorg.. utk dptkan kpastian, aku telepon jen yg awal2 pg dh bertolak ke kolej.. berita baik dr jen yg mngatakan smuanya palsu.. hati aku sgt lega..

dh abes bwk turun brg2 aku kt umh acu tu.. aku pun terkedang terbaring kt ats katil bilik tetamu dan masa ni la aku dpt panggilan dr kak ana membawa khabar sedih dan merobek jiwa ku.. huhu..

tp aku pujuk ati aku supaya redha dan terima aje ketentuan Tuhan, msti de hikmah dsebaliknya..

haih.. tepat pkl 12.. tbe2 trdgr sayup sore kak ana mendendangkan lagu hepi birthday utk seseorg, mgkin utk tunangnye..

ok, sambung2..

lps aku berjaya memujuk ati ku sendiri.. aku pun start bersiap nk ke rumah sblh utk mkn2.. aku rasa jamuan ni lebih kpd parti sosial dmana diorg nk rapatkan hubungan antara jiran tetangga.. best, tp mungkin sbb suasana yg mewah yg slalunya hny dpt ku tonton kt dlm drama2 mnyebabkan aku kekok sket.. alangkah seronoknye kalau angah ngan kakcik ada skali.. msti byk yg kami mkn kt sana.. slain tu leh gak berlagak jd org kaya.. hehe.. tp xdinafikan, mereka2 kt sana xsombong walaupun kebanyakan nya berpangkat.. termasuk isteri dan ank2 diorg..

tgh leka menonton csi tiba2 dpt panggilan dr kakak raidah rumet ku.. rupa2 nya diorg kemalangan mase perjalanan nk ke kolej.. dia tepon sbb nk bgtau yg raidah mgkn xdpt balik kolej dlm masa terdekat (harap raidah dpt lupakan kejadian tu dan xtrauma lg, raidah.. balikla, saya rindu.. hehe..)

so, dgn automatiknya aku mesti blk cpt sbb nk amek kunci bilik sblm pejabat tutup.. dah mintak diri dr diorg, ktorg pun bertolak la ke kolej (masa salam dgn mak tuan rumah, aku jd sayu sbb fizikal nenek tu btol2 mcm opah. aku rindu)

sampai kt kolej.. aku pun terus mendaki ke tingkt 4 ni utk amek borang aku dr kak ana.. dh selesai amek kunci, aku terus angkt sisa2 brg aku dan tumpgkan diorg kt dpn bilik kak maya kt tgkt 1 (thanks kak maya and kak azah).. xsmpt nk angkt smpai ke bilik sbb acu ajak pegi midvalley, lpun ada brg yg aku kne beli..

smpai kt midvalley, aku jd xselesa.. org kt sana sgt ramai.. Ya Allah.. aku jd xde mood, aku rasa wancu pon gitu, lg2 dia tgh dlm sindrom pembawa budak.. xde mood nk mkn, nk beli brg, semua la.. tp aku ttp kne jaga ati acu dan wancu..

dh abes beli brg, kami terus pegi kolej blk utk hntar aku..

abes sesi salam menyalam, aku pun menapak skali lg ke bilik aku yg menuju puncak ni.. adoi.. penat sungguh.. lepas kemas sket blek pd susunan yg memuaskan ati.. aku pon mulakan proses mengangkt brg dr tingkt 1 ke tingkt 4.. ade la dlm 6 kali aku turun naik.. penat jgn kira la, peluh mengalir deras.. ketiak berbau ...... (isi sendiri la ye ) .. dh sendiri yg bwk byk brg, sindri angktla..

abes je sume selesai, aku pon terbaring kt ats katil dan mula meng sms sape2 yg perlu smpai aku terlena..

terjaga dr tidur2 aym ku ini.. aku terus mkn rambutan yg kak ana bwk dan mintak diri utk mandi utk menghilangkan bau ...... ketiakku ini..

bila dh wangi, aku terus menghadap laptop dan mula cek email dan face book.. tiba2 mood nk kemas brg muncul, aku pon terus tggglkan laptop dan mengikut kata hati utk mengemas brg..

tp tamat aje satu beg aku kemas, mata aku dh rasa berat smula, hatiku meronta2 utk tidur.. so, aku susun sket2 brg aku dan bwk blacky ke katil.. and here i am..

okla tu, sgt pjg aku berceloteh arini.. mata dh jd sgt berat.. lagu sorry2 dh berkumandang di telinga.. so, mintak izin utk tidur dulu ya..

gudnite..


No comments: